HITMAN a metrosex akciófilm

Ez a számítógépes játékból készült film nem olyan, mint a többi számítógépes játékból készült film. Ez filmebb és játékosabb is. És még azt is megtudhatjuk belőle, hogy miért vannak már megint az oroszok a spájzban, és még azt, hogy kell meglógni egy orosz hotelből fizetég nélkül.

Ahogy több helyütt olvasható, a Hitman azonos címet viselő játék
„adaptációjaként” – kvázi – egy lehetséges küldetés történetét feldolgozó
történetként (jaj elnézést) készült el a 47-es karakter életének egy momentumát
feldolgozó film.
A kulcsfigura, 47 ügynök, akinek nincsen neve ezen kívül, de
van burgundi vörös nyakkendője, biliárdgolyó simaságú koponyája, és nincsen
kézremegése, mert a hivatása a tiszta célpont kiiktatása, egy szóval a
bérgyiklolás.
Az alap sztori az, hogy van egy különleges szervezet, ami
államokon és országokon felül áll, mivel mindenki használja az általa nyújtott
különleges szolgáltatásokat. Ennek a szervezetnek az alaptevékenysége az, hogy
árvákat gyerekeket képez ki a gyilkolás mindefajta és –féle módjára. Ilyen
bérgyilkos maga a 47-es is, akit a tejfölösszájú Timothy Olyphant alakít, és
tudja meg mindenki, hogy ő a Die Hard 4.0 gonosz főterroristája (akitől senkinek
a szempillája se rebbent), de ezúttal egy ilyen naturális szerepre, ahol nem
kell pszichologizálni a gonoszságot, elég jól hozta a hiteles karaktert. Semmi
érzelem, kegyelem és egyébként is, szinte Smith ügynöki precizitás jellemzi,
ugyanakkor finomság és elegancia is, mit egy bérgyikost, gondolom. Semmi
izzadtságszag és hormonirányított brutalitás.Olyan mint egy patika lázadás.
A
kezdő képsor alá az Ave Maria került, igen, Schobert Schubert-től (a Hitman:
Blood Money játék zenéje után), de azt tudni – hallani – illik, hogy nem a
klasszikus szétképzett operaénekes torokbúl, hanem valami egészen más ez.
Olyasféle, mint az egykori Pavarotti feat. Dolores O’Riordan, szóval jelentősége
vagyon, hogy ez épp így, és éppen ebben a változatában, de hát majd mindenki a
saját helyén értékelje. Például, mint amikor John Woo szeretettel vág
klasszikust a lelassított pisztolycsata alá: kérem, ennek fílingje van! Az
ellentétek, a paradoxonok, és az akciófilmet a klasszikussal keverő műélvező
büszke fintora… igen, fogyasztó vagyok, de ínyenc.

A történet jelene kb.
egyetlen perc, keretes szerkezetben, azzal kezdődik, hogy egy rendőr és
családapa lakhelyén feltűnik a 47-es, és ezzel is fejeződik be. Szívesen
elmondanám a végkifejletet, de sajnos a forgalmazó az utolsó 20 percet orosz
szinkronnal adta le, ami több monológban fejeződött ki. Pech. Arra azért
kíváncsi vagyok, hogy ki kaphatta a magyar szinkronos tekercset. Remélem a
franciák, vagy a szlovákok. Mindenesetre, ez biztos egy újabb hidegháborús
összeesküvés kezdete. Az oroszok má’ megint a spájzban vannak, nagyi. Kapard elő
a szamovárt a plazmatévé alól.
A fő célpont tekintetében egy orosz (! Na ugye
!) államférfi áll, kit 47-es böcsülettel az örök vadászmezőkre is küld, de
csodák csodája/ vagy azzal határos módon mégsem öl meg, annak ellenére, hogy
tökéletesen salsa szószt applikált az összes agylebenyéből. Ez csalás lesz!
Vigyázat!
Itt jön a képbe az amerikai Interpol nyomozó, és az afroamerikai
társa, aki jó ideje bottal ütögeti 47-es nyomát a világtérképen, és lyukat talál
az ementálin, azaz rájön, hogy valami mégsem olyan kerek.
A vicc az egészbe
az, hogy lenyűgöző képekkel, finom humorral kezelt történetet kell elképzelni a
szokásos amerikai akcióklisé vezérfonala mellé. Kicsit olyan, mintha a Mission
Impossible-t beleszőtték volna a Fanthomasba, és ez így nagyon szórakoztató,
kellemes és még nézhető is. A gyilokok is eléggé technikásak lettek, nemhiába a
16-os karika.
Van például egy jelenet, amikor a fő inocent szépség kikezd
47-tel, és valami bravúros módon szereli le magáról a nőt. Micsoda önfegyelem!
Nyilván van szamuráj kardos rész is.
Viszont, az elégé durva, hogy a
bluetooth technológia korában az orosz titkosszolgálatnak még mindig ilyen
Kgst-s MATÁV telefon zsinóros fülklipszei vannak, miközben 47-es a legújabb
Audival száguldozik, füstszín napfénytetővel! És azt már senki ne adja be nekem,
hogy az analóg telefonba digitálisan hallgatnak bele. Na mindegy. Az is lehet,
hogy az oroszok ilyen retro dizájnra alapoznak mindent.
Maga a történet nem
valami díszcsillagos, Oscar várományos, hogy mást ne mondja, a végét eléggé
összecsapták és elhálivudirudizták, meg nem is igazán értettem, hogy mit
keresnek ott, ahol vannak, mert a zájcsik pábegájcsikon kívül sajnos nem sokat
értek oroszul, de egészében véve kellemes szórakozás.
És tényleg, a kis
finomságai miatt megéri megnézni. A kis finomságai miatt, és a hangulata, ami
még hozzátesz. Vagyis a franciasága az amerikaiságban.
Figyelmeztetés: aki a
játék miatt nézné csak, az ne tegye. Inkább olyan feminin akciófilm. Vagy
metrosex.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Film

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére