Laki / Cinetrip

Áprilisban elmaradt a VJ-torna, május 1-től már a Filmmúzeumon sem, nyáron pedig a Sziget Fesztiválon sem találkozhatunk a Cinetrippel. Az elhíresült fürdős bulik egyik kitalálójával, Lakival beszélgettünk a Cinetrip indulásáról, jelenéről és jövőjéről.

-Mi a története a Cinetrip névnek?
-A XII. Kerületben volt egy kertes házunk, ahol a kertipartikon régi némafilmeket is vetítettünk, és ezekre dj haverjaim zenéket játszottak. Akkoriban még én is dj-ztem. Lajos nevű barátommal és Titusszal együtt üldögéltünk. Nevetős cigizgettünk, kitalálták, hogy ez így nagyon egyben van, egy teljesen új dolog, adjunk neki nevet. Titusz azt mondta, legyen "máskép hangfilm". Mondtam neki, hogy ez így tök, jó de nem az igazi és akkor Lajos rávágta, legyen Cinetrip. Azóta így hívják.

 

-Mikor futott be ez az egész?
-Nagyon hamar, 1998 nyarán, az elsőn több mint ezren voltak. Télen már a Rudasban tartottunk bulikat.

 

-Hamar kaptatok engedélyt a Rudasra?
-Győzködni kellett őket – főleg a kereskedelmi igazgatót -, de sikerült meggyőznünk arról, hogy ilyen dolog még nincsen sehol sem. Tartottunk egy-két próbabulit 1998. januárjában, aztán hagyták, hogy csináljuk tovább.
Vicces filmeket, régi mozifilmeket is vetítettünk akkoriban, amikre ment a zene. Még moziműsor-szerűen is fel voltak írva ezek a filmek. Egyszer a Cápa 2.-t játszottuk – mikor jött a cápa és mindenki szalad ki a tengerből, akkor a buliban is szaladtak ki a medencéből az emberek. A film szereplőjévé változott a közönség. :)

 

-Sokan örültek, hogy folytatódnak a Cinetrip bulik, MagicBath néven, de ez nem volt hosszú életű sorozat…
-Nem volt túl jó a viszonyunk a fürdőigazgatósággal. Számomra érthetetlen volt, hogy milyen vaskalaposak. Nem fogták fel, hogy nekik ez nagyon jó, hiszen ingyen reklámot kapnak mindenhol – még külföldön is -, és turistahegyek érkeznek hozzájuk. Nem értettem, hogy a projektjeinket miért nem fogadták el. Mindegyiket megfojtották. A végső fázisig húzták, hogy jó, akkor holnap írunk szerződést, aztán a projektek itt meg is álltak. A végén mindig bejelentették, hogy azért, mert a vezérigazgató nem akarja.
A későbbiekben kiderült, hogy mi volt ennek a hátterében: a vezérigazgató látván, hogy a Cinetrip elindult, és van rá kereslet, azonnal alapított egy céget, amiben ő résztulajdonos volt – ezt az újságban olvastam -, azzal a felkiáltással, hogy a fürdőigazgatóságnak nincs rendezvényszervező cége.
1998 és 2005 között nem csináltak semmit, kivéve azt a borzasztó diszkót a Széchenyi kertben – mint kulturális rendezvényt. Gondolom arra ment el a pénz, és a támogatás. Kiderült, hogy ennek ő is tulajdonosa, és ezért lett mindig megfúrva a mi bulink. De azért azt ne felejtsük el, hogy ez egy önkormányzati vállalat, az önkormányzatok tulajdonosa pedig a magyar állampolgár.

 

-Nem jelentett nagy nyomást számukra, amikor külföldön híre ment a Cinetrip-nek?
-De, a siker tetszett nekik is, ki is rakták a kirakatba hogy ők mennyit tettek ezzel a turizmusért, kaptak is érte szép vázákat és plecsniket, közben meg a háttérben irtózatosan féltékenyek voltak.
Azt gondolom, hogy ezek az emberek a rendszerváltozáskor odakerültek és őket kirobbantani nem lehet. Látszik is a hazai fürdőkön, hogy 100 milliárdok mentek el fürdőfejlesztésre, de minek…? A vízforgató berendezésre? Kamu diszkókra? Hiszen a turista nem arra jön, hogy vízforgató berendezés van, meg hogy valamelyik rokon zenél, hanem arra, hogy van egy különleges, egyedi imidzse a fürdőkultúrának. Amit ők képtelenek voltak megteremteni, azt teremtettük meg mi a Cinetrippel, nekik, ingyen.

Valószínűleg nagyobb eredményeket tudnánk elérni, ha bizonyos helyeken, bizonyos embereknek, bizonyos dolgokat juttatnánk, amibe én a jó erkölcs szempontjából nem szívesen mennék bele. Borzasztóan rühellem és utálom a mutyizást, nekem ez a legundorítóbb dolog az egészben és azt gondolom, hogy pont emiatt vagyunk itt, ahol vagyunk.

 

-Próbáltátok levédetni az ötletet?
-Maga az ötlet önmagában nem levédhető, hogy vízben megy a tánc és szól a zene, természetesen a nevet már a második nap levédettük. Ez nem annyira védhető sztori, egyik európai szabadalmi hivatal sem védi le, már nagyon sokszor körbejártuk ezt a témát.

 

-Tehát akkor voltak lépések?
-Védett a név, magát a fürdősbulit, azt gondolom, hogy úgyis a piac határozza meg. Be is bizonyosodott ezzel a kamu-partyval, hogy lehet megpróbálni és ugyanazt csinálni… ezek a bulik 5-10 emberrel mentek. Volt egy ugyanilyen próbálkozása egy külföldi üzletembernek a Gellért fürdőben, amit nekem soha nem adtak oda, ő véletlenül megkapta – gondolom, biztos jól járt valaki. Kiderült, hogy egy az egyben nyúlja a dolgot, de kb. 15 fizető vendége volt. Szóval azt gondolom, hogy nem lehet úgy meghirdetni egy Rolling Stones koncertet, hogy helyette más játszik…

 

-Mikor volt az utolsó Magic Bath?
-A Rudas felújítása után a fürdőigazgatóság, különböző műemlékvédelmi okokra hivatkozott. Arra, hogy egyeztettek a műemlékvédelmi hivatallal és az ő nyomásukra nem tarthatnak semmilyen rendezvény, és küldtek nekem egy levelet, amit a vezérigazgató írt alá. Ekkor ajánlották fel a Királyfürdőt.
Ehhez az ambient sorozathoz rengeteg pénz, nagyon sok idő, nagyon sok energia kellett. A fürdőigazgatóság évek óta nem rakott a Királyfürdőbe egy fillért sem.
A csapok, több éve ki nem takarított helyiségek, a szennyvízlefolyók megcsináltatása, hangszigetelés, a függönyözés, az elektromos áram odavitele, a bekötések – mindent nekem kellett belerakni a helybe, sok jó forintért. Elindítottam a sztorit, de állandóan akadékoskodtak. Arról volt szó, hogy a szerződésben az lesz, hogy sok alkalom, de aztán a szerződés aláírása előtt 10 perccel azt mondták, hogy ezt ők nem írják alá, csak egyenként. Ami nekem azért nem volt jó, mert a szponzorokkal nem tudtam lépni. Ugyanezzel a dologgal tartották vissza a Rudas bulikat is. Alkalomról alkalomra kötöttük a szerződéseket, pontosan azért, hogy nehogy túlkeressem magam véletlenül, gondolom ugyanazt akarták mint a Rudassal, kényszerhelyzetbe hozni. Nem írnak alá hosszabb, akár csak 10 buliról szerződést. Így ők folyamatosan emelhetik az árakat, a Rudasnál az első bérleti árhoz képest az utolsó már 1200%-os áron ment. A végén 1,8 millió áron zártunk. Azért ez nem kevés pénz. 130 ezerről indultunk és 1,8 millió lett ugyanannak a helynek a bérlete 5 év alatt, de az általuk nyújtott szolgáltatás minősége nem javult.

-Mikor újraindult a Cinetrip, akkor már indult párhuzamosan a Rudas fürdőben a buli a budapesti fürdőigazgatóság rendezésében, vagy azután kezdődtek el azok a rendezvények?
-Elindítottam a Király-fürdőt, majd kiderült számomra, hogy a fürdőigazgatóság vezérigazgatója nem mond igazat. Levélben, aláírással, hogy a műemlékvédelmi hivatal miatt nem tudják odaadni a fürdőt. Megkerestem a műemlékvédelmi hivatalt, és azt mondták, őket soha a büdös életben nem kereste meg senki. A Magyar Világörökség Hivatalt kereste meg az irodánk, ami az UNESCO-nak a szervezete, és a következőt jelentették ki: az EU ajánlása az, hogy a felújított épületekbe életet kell lehelni, rendezvényeket, multimédiás eseményeket kell tartani, közelebb kell hozni az emberekhez a műemlékeket. Ez egyenesen ellenkezik azzal, amit a fürdőigazgatóság kommunikált. Kiderült, hogy ez azért volt, hogy ők a saját cégüket, a saját embereiket saját rokonaikat, saját barátaikat, betolják oda. Ez történt. Magyarul: jól átvertek és megpróbáltak lenyúlni.
Persze kirakatnak jók voltunk, tavaly még mindig reklámozta a Magyar Turizmus Rt. hogy van Cinetrip a Rudasban lehet rá jönni. Ez azért egy nagy vicc.

 

-Véleményed szerint a közönség könnyen rátalált ezekre az újra indított Cinetrip partykra?
-Nem. Nem és pontosan azért nem, mert elindultunk, megálltunk, elindultunk, megálltunk, elindultunk, megálltunk…

 

-Ezek szerint érezte a közönség is ezeket a fennakadásokat.
-Abszolút. És ez remélem nem rajtunk múlott. Én nem tudok mit kezdeni a mutyival. Ez uralja a várost és sajnos a magyar elektronikuszenei vagy ha úgy tetszik a könnyűzenei kultúrát. Van egy ember, aki úgy gondolja, hogy úgy kezeli a budapesti fürdőket, mint a saját tulajdonát – ezzel nem tudok mit kezdeni. Azt gondolom, hogy ezeknek az embereknek már a múlt század második felében is késő volt, sőt úgy gondoltuk, hogy azért váltottunk rendszert, hogy ezeket az embereket elküldjük a fenébe.
Nem látok megoldási lehetőséget. Olyan feltételeket szabtak például, hogy a takarítást, ezentúl egy külső cég intézi, 600 ezer forintért, és ez a takarítócég egyébként valakinek a kisfiáé.
A fővárosi fürdőigazgató egy megbeszélésen azt mondta – hajlandó volt 6 év után fogadni -, hogy amennyiben a főváros (a tulajdonos) azt mondja nekem, hogy hajrá, akkor ő nem tud mit csinálni. A botrány után megkerestem Demszky Gábor főpolgármestert. Már el is jutott a megkeresésem a titkárságig, na ez volt 3 hónapja. Eltelt az előző szezon, eltelt a nyári szezon, és ha heteken belül nem lesz valami változás, akkor eltelik a következő nyári, őszi, téli szezon is, szakállunk nő, unokáink lesznek. Mindenki ráér, én már nem annyira. Besértődtem, lefáradtam tőlük. Kb. 10 ezer turistát hoztunk ide, akik 10 millió dollárnyi összeget költöttek el Budapesten.

Ez nem volt elég??
Kompenzálják, amit eddig megcsináltunk, vagy mondják ki azt, hogy nincs szükség Budapesten ránk.

 

-Glu Glu-ról ejtenél pár szót? Szerinted kifizetődő is lehetett volna?
-Szerintem picit rosszul mértük föl a piac felvevő képességét. Nagy húzónevek voltak. Mivel nem egy bejáratott fesztivál volt, ezért sok ember azt is gondolhatta, hogy kamu az egész… túl szép ahhoz hogy igaz legyen. A másik probléma akkor adódott, amikor leboltoltuk a Chemical Brothers-el. Előző év szeptemberben ki kellett fizetni sok-sok dollárt. Nem tudtuk előre, hogy következő év június 18-án 9 fok lesz. Ez volt a mi cunamink. Mondjuk a Chemicalon szépen voltak, de az első napot totál bebuktuk. Vannak emberek, akik 5-10 éve próbálnak Chemical Brothers koncertet leszervezni, pénzük is van rá, de ez nem ezen múlik, hanem a kapcsolatrendszeren.
Tendereztetés volt az időpontra, öten voltunk, ajánlatot kellett tenni és a legjobbat választották, mondtunk egy árat, sírtunk egy picit. Jóba lettünk a menedzsmenttel, meg az arcokkal – nem véletlen az sem, hogy azóta itt forgatják a videóklippjeiket.
A buli után eléggé elkeseredtünk, főképpen azon hogy a sok "jó" barátunkból sok "jó" ellenségünk lett.

 

-Elérkeztünk a Cinetrip VJ-tornához. Miért indítottátok, mi volt a cél?
-Vizuállal elég régóta foglalkozunk. Amikor elkezdtük, ezzel akartunk erősíteni a bulikon, hogy nézne ki, ha nem pont nálunk lenne a legjobb látványcsapat. Régen a bulikon, egy-két projektor felkerült, aztán ennyi, egy-két kivétel volt talán. 2004-ben még egy kezemen meg tudtam számolni, hogy hány ember foglakozott komolyabban partyvizuállal.
Mi elég lendületesen haladtunk. Volt olyan 1998-2002 között, hogy 100 esténk volt egy évben mint meghívott VJ. Azokat, akiket tehetségesnek ítéltem, meghívtam dolgozni, stúdiózni, a saját pénzemen – 20-30 vj-ből, dj-ből álló csapat volt több külföldi taggal. Lakást is vehettem volna azokból a pénzekből (még mindig albérletben lakom 2 gyerekkel), ehelyett workshopokat csináltam.
Ma már mindenki VJ akar lenni. A VJ technológia 3-szor olyan gyorsan fejlődik, mint anno a DJ-korszakban a zenei dolgok ezért is csináltuk meg a VJ tornát.
A VJ-tornán egy nagyon erős nemzetközi VJ zsűrit állítottunk össze, vezető szoftvergyártókból, tanárokból, előadókból. Az első tornán 2004-ben 59-en indultak, 9 országból – azt hiszem ennél nem kell többet mondanom ez nagyon szép eredmény.
2005-ben a GLU-GLU fesztivál után ezt nehéz lett volna megcsinálni, ezért a kövekezőt 2006-ra terveztük. Áprilisban azért mondtuk le ezt a rendezvényt, mert az utolsó pillanatban kiderült, hogy nem érkezik meg a támogatás. Most megvárjuk a nagyobbakat. Csak akkor kezdünk neki valaminek, ha már meg van a háttér. Én meg már nem vállalhatok be nagy kockázatot! Tárgyalunk, hajtjuk, hogy meglegyen szeptemberre a pénz.

 

-A magyar VJ-k élen járnak?
-Ez nagyon erős dolog volt 2004-ben, és mivel rajtunk kívül én úgy érzem, talán az Expósok akik felmutattak valamit. Nem magamat akarom fényezni, de azt hiszem elég nagy kohéziós erőt képeztem, a party-kultúrában, illetve a VJ-kultúrában.
Nemzetközi szinten nagyon jó hire van a Magyar VJ-knek, bár csak nagyon keveseknek adatik meg, hogy meg is tudják mutatni külföldön, hogy mire képesek.
Ritkán előfordul, hogy elmegyek olyan partyra, ahol azt mondom, hogy hú de kurvajól meg van csinálva. Jó a vizuál, jól vannak elhelyezve a dolgok, jól szól, jók és újat hoznak a DJ-k. Ha nagyon látványos vizuált akarsz csinálni, akkor a technika nagyon sokba kerül.
Manapság ha sok technikát akarsz egyszerre látni akkor pl. el kell menni az Aerocaféba. Amikor az létrejött, véleményem szerint a Cinetrip kiváltására jött létre.
Szóval arra a szegmensre ugrott rá, amit a Cinetrip képviselt és egy szupi kis cigarettapromóció lett belőle. Az Aerocafé jó üzleti vállalkozás, hiper technikával de kulturálisnak nem mondanám.

 

-Néha nincs nosztalgikus érzésed, mikor elmész egy buliba?
-Én egy elszállt faszi vagyok, és azért vannak elvárasaim egy bulitól. Lehet bármilyen jó a DJ, lehet bármilyen jó a VJ anyaga, de ha éhes, mert pont nincs pénze, mert nem fizették ki a gázsiját, vagy egy lerohadt projektorral kell vetítenie, lehet bármilyen szép a flyer, csalódott leszek. Maximalista vagyok. Nálunk sosem a büdzsé volt a lényeg, hanem, hogy mit csinálunk. És én ezt megfordítottam a Glu Glu buli után. Nem érek rá tökölődni, olyan projectekkel, amik meghalnak a felénél.

 

-Ezek szerint már levonod a következtetéseket a bukós bulikból is, a sikertelen megmozdulásaidból?
-Hát lassan le, 40 éves vagyok… most már talán igen. :)

 

-Külföldön szervezel még bulit?
-Csináltunk egy DVD-t a Chi-vel, ebből készítettünk egy előadást, ennek a promóját szétküldtük sokfelé. Nagy technikai igénye van, ezért nem egy olcsó mulatság, tehát elég nehezen eladható, de mégis nagyon pozitívak a visszajelzések… Párizs, London, Amszterdam, Olaszország…
Itt a Cinetrip egy ismert erős márkanév, könnyebb bármit csinálnunk, mint néhány éve.

 

-Szereted csak szervezni a bulikat vagy néha fellépni is szoktál?
-Nekem a szervezés és a buli, a művészi receptorok kivetítésére szolgál. Azért hagytam abba a DJ-zést, mert nem tudtam egyszerre szervezni is a saját bulimat, meg játszani is rajta. Mikor végre tolonganak az emberek, beindul a buli, egyszer csak odajönnek a DJ pultba, hogy valaki nem tud bejutni, vagy mit tudom én, miért nincs a vendég listán… nem lehet így zenélni. Rájöttem, hogy az általam vezényelt bulikon nem lehet játszani.
Volt, amikor úgy döntöttem, hogy a saját bulimon majd éjfél 1, 2 körül játszom, de azzal is az lett, hogy nem tudtam 100%-ban koncentrálni a feladatra. Ez lehet, hogy másnak nem tűnt fel, de nekem borzasztóan zavaró volt. Az, hogy nem úgy vannak a dolgok, ahogy szeretném, ahogy elképzeltem előtte.
Most ha vizuálshow-t csinálunk, akkor én is keverek, meg master-elek főképpen, ha meg saját buli van, akkor nem játszom. Akkor csak a látványt tervezem meg, kérek embereket, hogy csináljanak animációkat, és külön VJ-ket, akik azokat az animációkat jól le is tudják játszani.
Így végülis mindegyikben benne van a saját egyéniségem, a saját gondolatom, a művészegóm. :)

 

-A Filmmúzeummal milyen kapcsolatban áll a Cinetrip? Hogyan kerültetek a TV-be?
-Prokop Dóráékat nagyon régóta ismerem. A TILOS AZ Á-ban dolgoztam, ahová férjével járt le. Egyszer 3 éve valamilyen oknál fogva összefutottunk, mondtam neki, hogy a Filmmúzeumot nagyon csípem, azt nézem állandóan, de egy dolog nagyon zavar, hogy esténként, amikor bekapcsolom, akkor nincs rajta semmi. Akkor 10 órakor még bezártak. Kérdezte, hogy akkor mi legyen rajta? Mondtam neki, hogy legyen rajta Cinetrip tv! Erre azt mondta, hogy jó. És akkor elkezdük csinálni. Három éve lassan…

A Cinetrip TV-vel kapcsolatban épp tudok új hírekkel szolgálni: nemrég felhívott a Filmmúzeum főszerkesztője, hogy sajnos az a helyzet, hogy a szolgáltatóknak nem tetszik a műsorunk. A szolgáltató őket zsarolja azzal, hogy vagy leveszik a Cinetrip műsorát a Filmmúzeumról, vagy a Filmmúzeumot veszik le csatornák közül és más csomaba rakják bele. Ezért a csatorna ebbe belement. Tehát a kábel tv szolgáltató határozza meg, hogy mi legyen a műsor. Fordítsuk tovább, a sajtótermékekre, a hírlap ker – ami szétviszi a hírlapokat az újságárusoknak, ami a logisztika, meg az autó… – az mondja meg, hogy mit írjon az újságíró. Ez a magyar kulturfetish 2006-ban. Nem tudok mit mondani, de én a UPC-vel, mint multival nem tudok mit kezdeni. Azt látom, hogy bármennyire fiatalosnak, és szépnek akarnak látszani, belül enrgiavámpírok, ötlettelenek. Ha a Filmúzeum nem tud megállapodni a UPC-vel, akkor ne fizessenek náluk elő a műsorszórásra, menjenek máshova. Beszéltem néhány tévés arccal, hogy ez lehetséges-e, azt mondták, hogy nem, de azért tulajdonképpen igen. Pedig egy nézett műsor volt.

 

-Akkor megint képbe kerül a pénz…?
-Nem arról van szó. Bejött Romániából a Digi TV és mindenkinek újra kell pozícionálni magát. A Filmúzeum csatorna, meg leginkább retró dolgokkal foglalkozik, a Deko a dekoval, a Sport a sporttal. Adjanak egy csatornát és akkor ott 24 órában csak a Cinetrip tv lesz… Mi a Cinetrip tv-t évekig nulla forintból, nulla forintért a saját lelkesedésünkből csináltuk. Egy fillért nem kaptunk senkitől, nem is kértünk, nem is kaptunk.

 

-Milyen alapanyagokból csináltátok?
-A Filmmúzeum archívumából, más albumokból, fiatal Magyar művészektől kaptuk, vagy éppen mi magunk gyártottuk le, vagy külföldi kapcsolatokon keresztül elkértünk egy-egy filmet, animációt, hogy hadd vetítsük le egyszer-kétszer, és mindenki örült. Egyébként az életben sehol nem lehet ilyeneket tv-ben látni Magyarországon, sőt egész Európában sem, nincs ilyen sehol. Visszatekintve az elmúlt időszakra azt látom, hogy azokat az európai újításokat és újdonságokat, amiket nyomtuk így be az egész sztoriba, ezeket a magyar mutyik miatt jól elvesztettük.

-Milyen volt a műsor nézettsége? Lesz folytatás?
-A Filmmúzeum nagyon nézett adó, 2 évvel ezelőtt Szilveszterkor ez volt a legnézettebb csatorna, és Szilveszter éjjel 4 órás műsorunk volt. Éjfél után kezdtünk. Gyönyörű szép nézettségi adatokat hoztunk össze, ahhoz képest, hogy miből csináltuk. Persze ez az UPC szempontjából nem számít, de a VJ kultúra szempontjából annál inkább, borzasztó szép szám. Úgy vagyok ezzel is, mint a többi projectemmel: várok. Azt tudom, hogy május 1-től nincs Cinetrip tv-nk. Legközelebb szeptemberben tudok bármit is indítani, bármelyik adón. Egy másik csatornával folynak a tárgyalások… de hogy mi lesz belőle, azt még nem tudom.

 

-Ilyen helyzetben tudtok bármit is lépni?
-Igen, talán tudok lépni, de van magánéletem, van két szép fiam, imádom őket, velük is akarok lenni. Folytathatom a szélmalomharcot, de aztán pár év múlva megkérdezi a fiam, hogy én mit keresek a lakásban, és azt kérdezi, hogy "Ő az apám?" – Ezt el akarom kerülni. Nem szeretném, hogy az ő élete is egy UPC-s, vagy egy T-online-os topmanageren, vagy egy fürdőigazgatón múljon. Ez az egyik. A másik, hogy most átestem egy elég komoly betegségen, műtéten, már úgy ahogy jól vagyok, most az energiáim is máshogy alakulnak. Letudtam az emberszervizelési dolgomat és pár hét múlva talán már ugyanannyi energiám lesz, mint 1-2 évvel ezelőtt.

 

-Említetted, hogy nem engedték be először a Cinetripet a Szigetre, hol fordult a kocka?
-Volt egy közel 10 ezres tömeg, ami nem tudott hova menni, pontosabban nem találta meg a tuti helyét a Szigeten. A Tilost kicsinálták, irdatlanul kevés pénzből kellett volna összehozniuk valamit, ami persze nem sikerülhetett tökéletesen. Akkor beszéltünk arról, hogy a Cinetrip szervezne egy helyszínt.
Kialakítottunk egy koncepciót és megcsináltuk. Saját költségünkön létrehoztunk workshopokat, előre jól kitalált, bepróbált műsorral jelentkeztünk. 2 éve a Cinetrippel hírdették a Szigetet Franciaországban, előtte párszáz hetijegyet adtak el ott, tavaly már több mint 10 ezer darabot.

 

-Idén lesz a Szigeten a Cinetrip sátor?
-Idén nem lesz Cinetrip a Sziget Fesztiválon, mert nem tudtunk megegyezni. Borzasztó arra rájönni hogy nem mi kellettünk, hanem a közönségünk.

A második évben felépült az installáció közös tervek és elképzelések alapján. A tervünket (a Cinetrip sátrat) le is védették, mint művészeti tárgyat, amiből természetesen, az én nevemet kihagyták. Volt az épületre egy 4 éves műszaki engedély, ami az idén lejárt. Tehát az eddigi installációt a szemétbe kell dobni, és újat kell felépíteni. Az a 4 év arról szólt, hogy kaptam egy összeget, ami semmire nem volt elég. Nekem kellett biztosítani ingyen egy csomó mindent: embert, technikát… és a végén általában meg sem köszönték. Több 10 milliós bevételeket hoztunk a Szigetnek miközben ugyanazt eljátszották velünk, mint a Tilossal a közönséget szépen lenyúlták, aztán a projektet megfojtották. Most pedig az alternatív kultúra felkent papjaiként aposztrofálják magukat és fel is veszik érte az irdatlan állami támogatásokat.
A Szigetet 2005-ben a rossz feltételek miatt, már nem nagyon akartuk megcsinálni. Akkor már azzal fenyegetőzött a programigazgató, hogy akkor majd SZIGETRIP néven megcsinálják ugyanazt.
Aztán elémtolt egy szerződést amibe belecsempészte hogy örökre lemondunk a Cinetrip brand jogairól a javukra. Vicces.
Az idén tudomásom szerint lesz egy helyszín, ami a lenyúlt ötleteim alapján lesz felépítve, a koncepciót lemásolják háromszor annyi pénzből. Mondjuk az is pofátlanság és jogsértő is, hogy még az idén is velünk hírdetik magukat pl. Franciaországban. Aztán meg lesz valami Szigetes cucc helyettünk. Kényszerhelyzet volt, hogy mi ebben benne voltunk. Örülök, hogy ennek a rabszolgaságnak vége van!

 

-Hogyan látod a jövődet?
-Minden projectem megállni látszik és újra kell kezdenem. Nem tudom, hogy ezt akarom-e, így akarom-e és itt akarom-e… Nem akarok mutyizni. Ha ennyi volt, ennyi volt. Próbálja megcsinálni bárki ugyanitt, ugyanezt, meglátjuk menni fog-e a dolog.
Lehet, hogy jövőre a Holdon vetítek, mert azt akarom. De addig még az idén turnézgatunk, vizuálokat csinálunk.

-Akkor visszaállsz a projektorok mögé?
-Már visszaálltam. Vizuális tervezéssel sokat foglalkozom, most sok agyament animációt csinálunk, filmekkel is foglalkozunk. Elég jó munkáink vannak. Nem nagyon aggódom, voltam már sokkal rosszabb szituációban is, aztán csináltam egy Cinetrip-et!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Party-Koncert-Feszt

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére