Varga Zsuzsa terei

Interjú
A Youtube-on felfedeztünk egy videoklippet Varga Zsuzsától, és csodálkozva néztük, hogy jééé, ezt még nem láttunk. Kiderült a klip hasonlóan barkácsmunka, mint a lemez. A videoklip készítéséről beszélgettünk az énekesnővel.


-Láttam az új klipet a youtube-on, ez van most?
-Igen! Az aktualitás, hogy van az új videoklip, a „Szállj ki a kocsimból” című kedvencemből. Ez még a Barkácsklub lányoknak című lemez méltó befejezése, és persze készül már az új.

-Új lemez? Tervben van?
-Hogyne, hiszen egy új lemez valahol mindig készül, mindenkinél. De igen, igen. Talán jövő év elején, de mindenképpen jövőre szeretném összerakni az új albumot. Négy-öt új számot már játszunk is koncerteken. Ugyanolyan metodikával dolgozunk, lassan érlelődik a dolog. Amit már most tudok, hogy dobfelvételekkel is kísérletezni fogunk, mert találtam egy kiváló dobost.

-A klipet is olyan barkácsmód készítetted, mint az albumot?
-Persze, abszolút. Nagyon régi tervem volt, hogy ebből a számból klip legyen. Mindig közbejött valami, vagy valaki. A “Lányok másra várnak” első kellett, hogy legyen, hogy megtudja a közönség, mire számíthat a “Barkácsklub”-bal kapcsolatban. A Be Infected-re lecsapott a rendező barátom, hogy ő abból akar videoklipet. Nekem meg tetszett az ötlet, hogy a rokkolás után elektronika adja az alapot a videóhoz. De a mélyben mindig meg akartam csinálni ezt a szemtelen kislányvokálos, egyszerre vicces és bunkó cica-punk számot. A “Szállj ki a kocsimból” zúzós is, van benne elektronika, nem túl sok pénz, rengeteg kislány és még több meló. Milliós nagyságrendekben gondolkodó stábokban nem tudtam gondolkodni, lelkes barátok segítettek. Bakos Gergő volt a legfőbb segítő, akinek már van sok tapasztalata klipekkel, pl a The Moog és a Jacked háza táján munkálkodott. Ő hozta az operatőrt is. A nyersanyagot pedig egy sokat próbált VJ- és vágólánnyal, Tuza-Ritter Bebyvel raktuk, vágtuk össze.






-Akik énekelték a dalt, ők lettek a klipben?

-Nem, nem! Ennek több oka is volt. Nagyon érzékeny ez a 11-12 éves korosztály, mert egyszer még kislány, aztán fél év múlva találkozol vele, már csaj. Akik annak idején vokáloztak, már átestek ezen. Így a felső korhatár 11 év volt, de persze papírokat nem kértem.

-Könnyen lehetett instruálni a gyerekeket?
-Épp végeztünk az előkészületekkel, storyboard-rajzolással, tapétázással, szendvicsekkel, hazarohantam zuhanyozni egyet, és reggel lett alvás nélkül. És már jöttek is az első szereplők. Teljes kavarodás volt. Szülők, kísérők, kutya, fényesek, ruhák szanaszét. Mindez egy kb 75 négyzetméteres lakásban, aminek a tulaja nem is tudta, mi történik ott. De drága, édes és nagyon ügyes volt minden szereplő. Tök könnyű volt velük dolgozni. Maga a szituáció is közel állhatott hozzájuk, azonnal megértettük egymást. Hálás vagyok mindannyiuknak.

-Te találtad ki a sztorit?
-Annyira adott volt. Volt egy felvételem a lemezbemutató konciról. Tudtam, hogy azt akarom, hogy vadul bulizzanak a leányok, miközben néznek minket a tévében, és azt is tudtam, hogy a lelkiismeretem és az ORTT működik, bizonyos szabályokat be kell tartani, pl gyereknek baja nem eshet.

-Mikor lehet látni a klipet?
-Youtube-on már bárki hozzáférhet, az MTV-n pedig hamarosan, ezt ígérték. A Viván egyelőre nem lesz látható, mostanában koncepció, hogy szétválasztják markánsan a vivás és mtvs előadókat. Én az MTV-hez lettem beosztva…

-Már több mint egy éve kijött ez a lemez, a Barkácsklub lányoknak. Hogy muzsikál… ?
-A helyzet tavaly óta változatlan, vagyis még olyanabb. Azaz az emberek egyértelműen nem a boltban vesznek lemezt. A koncerteken találkozom leginkább a közönséggel, a dalok a klipeken, koncerteken és neten keresztül jutnak el a hallgatóhoz. Szóval durva lemezeladásokról nem tudok beszámolni, viszont jó pár számot üvöltve szoktak kérni egy-egy bulin. Gondolom, aki akarja, az hozzájut a zenémhez. Ahogy egy dalomban is megírtam: aki hallja, adja tovább…

-És az újfajta kommunikációs eszközöket kihasználod? Gondolok a Myspacere…
-A Myspace-t szeretem és használom. Sőt úgy tekintek rá, mint a honlapom egy meghosszabbított csápjára. Kapcsolatépítés szempontjából, vagy ha az ember meg akar ismerni új zenéket, hát a legjobb dolog a világon. Ma már mindenki felpakolja az új anyagait, bárkit elérsz, lehet figyelni a trendeket, nagyon-nagyon közvetlen az egész, mivel egy audiovizuális platform. Nem az van, hogy írsz egy hivatalos levelet pl egy kiadónak, hanem simán beköszönsz egy zenekarnak egy kommenttel, egy sziával. Amióta kiírtuk a remix-pályázatot, rengetegen bejelölnek olyanok, akikről bár már hallottam, de sose hallgattam őket. Persze én is buzgólkodom, ahogy lehet. Nap mint nap van új barát, ismerős. Ma épp egy svéd csajduó jelölt be, akik nem zenélnek, hanem fotóznak, különböző szállodákban Európa szerte. Ráadásul, ami a legviccesebb, hogy pont a mostani PEP-ben olvastam róluk egy nagyobb anyagot. Erre másnap már levelet kapok tőlük. Hogyan kezdhettünk volna kommunikációba a myspace nélkül? Olyan ez, mint egy nagy ajtó a világra. Csak ki kell nyitni.

-Nagyon rajta vagy az online világon?
-Az van, ha olvasok valamit, vagy érdekel egy téma, akkor rögtön az internet a lexikon. Legutóbb, amire nagyon rákattantam, a „kitalált középkor”. Vannak, akik szerint az i.sz. 600-900ig tartó történések nem is történtek meg. Eszméletlen sok információt összeszedtem erről. Érdekes. Szeretek egy dologról sok aspektust megismerni. Vagy ugyanígy voltam múltkor egy magyar filmmel, rengeteg oldalon keresztül olvastam róla. Már nem tudom elképzelni az életem net nélkül. De szerencsére nem is kell.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Zene

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére