Focirulett, beszélő és strandpapucsba épített sörnyitó, hologrammos telefonkütyü, rekeSZék és söralátétként funkcionáló gyeptégla is szerepel azok között a design tárgyak között, amelyek a futball világbajnokság alkalmából megnyílt “A Carlsberg bemutatja: ART & BEER” című kiállításon tekinthetőek meg.
“A Carlsberg a világ egyik legismertebb prémium sörgyártó vállalata, több mint 180 éves múlttal. Mi hiszünk a tradíciókban, ugyanakkor az újításokban, a mai aktív, kalandozó, a világra nyitott fiatalokban is. Éppen ezért szívesen támogatjuk a feltörekvő hazai tervezőket, és őszintén kíváncsiak voltunk, hogy hogyan látja a szurkolókat és a zöld üvegéről híres Carlsberg-et, valamint a “Valószínűleg a legjobb sör a világon!” szlogenünket (“That calls for a Carlsberg!”) a legfrissebb hazai grafikus-generáció. A Krea Kortárs Művészeti Iskolával való közös munka során izgalmas felvetésekkel és lelkes tervezőkkel találkoztunk; nehéz volt döntenünk, hogy a legmegkapóbb pályamunkáért járó ösztöndíj-támogatással kit ismerjünk el.” – fejtette ki Koltai-Szabó Krisztina, a Carlsberg képviseletében.
A pályázat első helyezettje Stiliha Gabriella lett, aki egy interaktív, szurkolói mondatokat beszélő sörnyitót tervezett. Noha a futballt jellemzően a férfiak szeretik jobban, a különdíjat is két női alkotó kapta: Stark Orsolya focirulettje, illetve Szosznyák Nikolett design TV-je. Előbbi a Carlsberg jóvoltából ma már nemcsak tervek szintjén létezik, hanem igazi társasjáték formájában is megvalósult. A kiállításon – többek között – matricás tetoválást, papucs talpába épített sörnyitót; székként is funkcionáló rekeszt; a sárga és a piros lapok után Carlsberg-ért kiáltó zöld lapot; krétatáblaként funkcionáló sörösüveget; matrjoska labda-tálat is találnak az odalátogatók.
A Krea tervezőgrafikus hallgatóinak fél éve volt kitalálni, mik is lehetnek azok a tárgyak, amikkel szívesen szurkolnának az idei foci VB nézői. A sörös cég és a művészeti iskola együttműködése egyedülálló és jó példája a művészet és az üzleti élet összefonódására. Ezzel a lehetőséggel a hallgatók már az iskolapadban ülve élesben próbálhatták ki, hogy milyen lehet egy nagy nemzetközi vállalat munkájába kapcsolódni.
Hozzászólások