A technikának köszönhetően, napjainkban a kávéházak és bárok már nem csak az önfeledt
beszélgetések és a kiszolgálás apró élvezetének színterei, manapság valami egészen más is
beékelődött a kívánt szolgáltatások közé, ez pedig nem más, mint a wifi ellátottság. El kell fogadnunk a tényt, hogy egy kávézó megítélését illetően, manapság jókora plusz pontot jelent,
ha kedvünk szerint szörfözhetünk a neten, a jól megérdemelt kávé mellett. Nincs is ezzel probléma,
hiszen a világ rohamos ütemben fejlődik, nekünk pedig tartanunk kell a lépést vele.
Egy dolog
azonban mégis sok kávézó tulaj szemét szúrja, ez pedig az internet csodás világába merült, egy kávé
melletti, több órás asztalfoglalás.
A probléma megoldására egy egészen új kezdeményezés indult meg Oroszországból, a percalapú
kávézó.
Az ilyen típusú kávézók különlegessége, hogy a vendég, nem az elfogyasztott italt és ételt
fizeti meg, hanem csupán azt az időt, amit ott töltött. Így hát, a látogatók kedvük szerint, bármennyit
fogyaszthatnak ott tartózkodásuk alatt. A kávéjuk felett merengő vendégek valószínűleg nem a
kedvenc helyeik közé sorolják majd a Ziferblat típusú ellátókat, hiszen percenként 3 penny, óránként
1 font 80 pennybe kerül a tartózkodás.
Az idő mérésére pedig a kedves vendég, a polcon
felsorakoztatott asztali órák táborából választhatja ki a neki legszimpatikusabbat, amivel
megállapíthatja, hogy mikor érkezett.
Az ötlet töretlen sikernek örvend Oroszországban, hiszen pár év leforgása alatt több kávézó is nyílt
ilyen árstratégiával, ahol havonta több ezer vendég fordul meg.
A pozitív visszaigazolások hatására a
kávézólánc terjeszkedni kezdett és elérte Londont. Ivan Mitin, tulajdonos, a Guardian-nek arról
nyilatkozott, hogy a kávéháznak, már most számtalan törzsvendége van, továbbá a londoniak
igencsak nyitottak, az e fajta újításokra.
„A londoniak fogékonyabbak egy ilyen koncepcióra, azonnal
megértik az ötletet. Mókás látni, hogy az emberek sorba állnak elmosogatni az edényeiket. Ez nem kötelező, de
értékeljük. Még egymás edényeit is elmossák. Nagyon társasági. Úgy tekintünk a vendégeinkre, mint
mikrobérlőkre, aki ugyanazt a teret osztják meg egymással.”- nyilatkozta az ötletgazda.
A kezdetekkor
felmerült apró ötletből, mára már globális divat kezd kialakulni, s dobjunk még egy kis cseresznyét a
habra, hiszen a kávéházlánc legújabb terjeszkedésének céljaként New York-ot fontolgatja, s ha
mindez sikerül az egyik legfőbb kultúrvárosban, akkor egyetérthetünk abban, hogy borítékolt a
világtrend.
Hozzászólások