Ziferblat, a percdíjas kávézó

Képzelj el egy kávázót, ahol nem kell fizetned az étel, italért. Egy olyan helyet, ahol családias környezetben kortyolhatod a forró kávét, miközben zongora dallama cseng a füledben. Ahol otthon érezheted magad, hiszen még a wifinek sincs jelszava. Végül mindezt fűszerezd meg egy kis orosz stílussal és máris kész a végeredmény: Ziferblat kávézó.

A technikának köszönhetően, napjainkban a kávéházak és bárok már nem csak az önfeledt

beszélgetések és a kiszolgálás apró élvezetének színterei, manapság valami egészen más is

beékelődött a kívánt szolgáltatások közé, ez pedig nem más, mint a wifi ellátottság. El kell fogadnunk a tényt, hogy egy kávézó megítélését illetően, manapság jókora plusz pontot jelent,

ha kedvünk szerint szörfözhetünk a neten, a jól megérdemelt kávé mellett. Nincs is ezzel probléma,

hiszen a világ rohamos ütemben fejlődik, nekünk pedig tartanunk kell a lépést vele.

Egy dolog

azonban mégis sok kávézó tulaj szemét szúrja, ez pedig az internet csodás világába merült, egy kávé

melletti, több órás asztalfoglalás.

A probléma megoldására egy egészen új kezdeményezés indult meg Oroszországból, a percalapú

kávézó.

Az ilyen típusú kávézók különlegessége, hogy a vendég, nem az elfogyasztott italt és ételt

fizeti meg, hanem csupán azt az időt, amit ott töltött. Így hát, a látogatók kedvük szerint, bármennyit

fogyaszthatnak ott tartózkodásuk alatt. A kávéjuk felett merengő vendégek valószínűleg nem a

kedvenc helyeik közé sorolják majd a Ziferblat típusú ellátókat, hiszen percenként 3 penny, óránként

1 font 80 pennybe kerül a tartózkodás.

Az idő mérésére pedig a kedves vendég, a polcon

felsorakoztatott asztali órák táborából választhatja ki a neki legszimpatikusabbat, amivel

megállapíthatja, hogy mikor érkezett.
Az ötlet töretlen sikernek örvend Oroszországban, hiszen pár év leforgása alatt több kávézó is nyílt

ilyen árstratégiával, ahol havonta több ezer vendég fordul meg.

A pozitív visszaigazolások hatására a

kávézólánc terjeszkedni kezdett és elérte Londont. Ivan Mitin, tulajdonos, a Guardian-nek arról

nyilatkozott, hogy a kávéháznak, már most számtalan törzsvendége van, továbbá a londoniak

igencsak nyitottak, az e fajta újításokra.

„A londoniak fogékonyabbak egy ilyen koncepcióra, azonnal

megértik az ötletet. Mókás látni, hogy az emberek sorba állnak elmosogatni az edényeiket. Ez nem kötelező, de

értékeljük. Még egymás edényeit is elmossák. Nagyon társasági. Úgy tekintünk a vendégeinkre, mint

mikrobérlőkre, aki ugyanazt a teret osztják meg egymással.”- nyilatkozta az ötletgazda.

A kezdetekkor

felmerült apró ötletből, mára már globális divat kezd kialakulni, s dobjunk még egy kis cseresznyét a

habra, hiszen a kávéházlánc legújabb terjeszkedésének céljaként New York-ot fontolgatja, s ha

mindez sikerül az egyik legfőbb kultúrvárosban, akkor egyetérthetünk abban, hogy borítékolt a

világtrend.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Gasztró

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére